01 november 2009

ComHem kommenterar Sveriges sämsta SKI

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) presenterade nyligen siffrorna för vilka företag som svenska folket tycker om. ComHem fick en bottennotering, minst sagt. Klagomålen på usel kundservice är många. Siffrorna såg sin kraftiga vändning neråt för tre år sedan, 2006. Detta bekräftades också när de pinsamt nog fick utstå mycket hård kritik av Sverker Olofsson i Plus! på SVT. I slutet av programmet hamnade ComHem i soptunnan.

Nu säger äntligen Tomas Franzén, vd för ComHem, att de tänker göra något åt saken. 2010 påstås vara året då deras kundservice ska bli bra. Detta förutsätter dock att de gör konkreta insatser i deras callcenter. Det är där de sitter, personalen på kundservice.

Källa:
http://www.comhem.se/comhem/kundservice/general/general/svenskt-kvalitetsindex-talar-sitt-tydliga-sprak/-/15092/17800/-/index.html